Květen 2008

Duben - dokončení demontáže

29. května 2008 v 19:58 | Honza |  Duben 2008
dubnu začalo být konečně trochu tepleji, takže se snáze na autě pracovalo. Vzhledem k mým pracovním povinostem jsem neměl tolik času se autu věnovat. Přesto se alespoň torchu pokročilo-
Dokončili jsem závěrečnou rozborku karoserie
Zbývala přední náprava kterou jsme vyjmuli kmletně celou se stabilizátory, pravou i levou starnu.
Přední blatníky a dveře jsme odezl na opískování a poté stříknul do epoxidové základové barvy. Následně putovali ke karosáři na základní opravu. Snad se podaří zachránit
S bráchou jsme svařili pojízdný vozík pod karoserii, tak aby se s ní dalo snáze manpulovat při plánovaných převozech na opískování, opravu karosařiny, lakovaní atd...
Karoserii jsme v podstatě ve třech ručně zvedli a přehodili na vozík.
Dále jsme provedl závěrečné čištění karoserie od zbytků všemožných tmelů a lepidel - hrozně špinavá práce. Rozhodně doporučuji pracovat alespoň s respirátorem. Karoserie tak byla připravna na pískování.
Rozebral jsme zadní brzdové obložení. Po sundaní pravého bubnu se ukázalo že chybí celá mechanika.

Renovace začíná

20. května 2008 v 21:03 | Honza |  Březen 2008
Po pracovním týdnu jsme se z bráchou nedočkavě pustili do renovace auta. Práce probíhají pouze o víkendech, takže samotná demontáž veškerého vybaveni se protáhl na několik týdnů.
Začali jsme předkem automobilu a demontovali blatníky , kapotu, přední světlomety
Přední kapota je natolik prolezlá rzí, že se zachránit nepodaří a budu objednávat novou.
Pokračuje demontáž přední plastové masky se strukturou včelího plástu. Z důvodu prasklého plastu bude treba objednat novou.
Začínáme s interierem, první jde na řadu rádio.
Palubka je venku a je možno již jednoduše vyjmout jednotku klimatizace - zajímavé je že u Machu jsou použity podtlakem ovládané klapky rozvodu vzduchu.
Čelního sklo vyměnit vzhledem k velké prasklině, Přední sklo je v karoserii zalepeno. Odřízli jsme jej strunou. Ostatní skla jsou pouze v gumovém těsnění. Skla ve dveřích jsou bezrámová. Veškeré těsnění je ve špatném stavu a bude nutné je koupit nové.
Přesunuli jsme se k motorovému prostoru a přikročili k vyjmutí motorové jednotky. Pěkně postupně odpojili veškeré přívody elektřiny, táhla karburátoru. Vyjmuli startér, alternátor. Poté odpojili motor od převodovky. Motor zajistili na kladce a odpojili poslední šrouby v silentblocích. Po chvíli lomcování se motor uvolnil a šel jednoduše vytáhnout. Váha litinového agregátu je přes 200 kg.
Převodovka C4 není původní a šla ven již poměrně lehce po jednoduché demontáži táhel kulisy řazení a trubek chladícího olejového okruhu.
Nyní již zbývaly pouze nápravy. Jako první jsme demontovali zadní 9 palcovou tuhou nápravu zavěšenou na listových perech. Silentbloky bude nutné vyměnit. Pružiny asi nechám původní.
Zadní náprava je venku

Dekódování VINu

19. května 2008 v 22:04 | Honza |  Můj Stang
Mach 1 byl vyroben v Listopadu 1971 v Dearbornu (Michigan). Původní motor byl H code 351 2V Cleveland a převodovka FMX. Přestože neznám přesnou historii auta tipuji, že prošlo menší havárií o čem svědčí ťuknutý předek a tím pádem i více zrezlé přední nosníky. Vyměněné díly náprav. Po této havárii auto pravděpodobně prošlo opravou včetně výměny motoru za současný 302 2V s převodovkou C4. Došlo k přestříkání původní cínové barvy na černou. Nevím proč, ale zároveň došlo k výměně Mach 1 deluxe interiéru, včetně výplně dveří i sedaček, za standart. Svědčí o tom i překryté reproduktory ve dveřích a červený stropní tapicurung přestříkaný na černo. Tipuji, že auto bylo naposledy v provozu okolo roku 1989/1990.
Více údajů je možno zjistit z VINU

Warranty Number: 2F05H148448

Year:21972
Plant:FDearborn, MI
Body Series:05SportsRoof, Mach 1
Engine:H351 2v V8
Unit:148448148448

Miscellaneous Vehicle Data

Body:63RSportsRoof, Mach 1
Color:5ALight Pewter Metallic
Trim:GEVermillion All Vinyl, Mach 1 Luxury
Date:1171November, 1971
D.S.O:16Philadelphia
Axle:22.75:1, Conventional
Trans:XFMX Automatic

Úvod

14. května 2008 v 21:07 | Honza |  Úvod
Začátkem března se mi splnil velký sen a pořídil jsem si jedno z nejslavněších americkým Muscle car Ford Mustang Mach 1, modelový ročník 1972. Vzhledem ke stáří vozu a samozřejme i kupní ceně jsem nemohl očekávat auto v perfektní stavu. Po zběžných prohlídkách jsem se tedy jednoznačně rozhodl pro koupi a kompletní renovaci koníka do původního stavu.
Na tomto blogu se budu snažit přiblížit celkový postup renovace tohoto Stanga do originálního stavu a vrátit mu jeho původní lesk a sílu.
Pokud máte nějaké dotazy nebo náměty, neváhejte mě kontaktovat na mailu níže:
j.truhlar@seznam.cz