Srpen 08

2. září 2008 v 22:16 | Honza |  Srpen 2008
Tento měsíc se povedlo dokončit některé důležité kroky v renovaci. Začněme těmi jednoduššími
Renovace klimatizačí jednotky a ventilátoru
Veškeré díly i spojovací materiál byly opískovány. Plastové šasi bylo vytmeleno a nastříkáno do epoxidové základové a vrchní černé epoxidové barvy. Všechny klapky podtlakového systému ovládání byly pozinkovány a nasříkány barvou. Z USA jsme objednal nový výměník topení neboť původní byl děravý jako řešeto. Vše bylo složeno do původního stavu. Výsledek je myslím perfektní. Posuďte sami.


Brzdový válec
Brzdový válec byl opískován nalakován a složen z původních dílů. Těsnost budu zkoušet až po montáži brzdového systému do auta.
Palubní deska
Kostra palubky byla opískována stříknuta do základové barvy a poté do černého akrylového laku. Plastové panely byly jemně opískovány tak, aby se neponičila původní struktura plastu a poté nastříkány plastovým primerem a černou akrylovou barvou. Původní stříbrné linky byly opraveny zamaskovány a stříknuty hlinkovou (chromovou) barvou. Vyzkoušel jsme několik typů těchto rádoby chromových barev a ve všech případech jde opravdu pouze o imitaci, navíc velmi málo odolnou proti otěru. Nakonec jsem skončil u chromové barvy od firmy Weicon, která byla asi nejlepší. Na trhu existuje i opravdová náhrada chromu v barvě od firmy Mirrachrom , ovšem je neskutečně drahá. 10 deci za cca 3000 Kč se mi zdá opravu moc.

Sedadla
Další věcí byla příprava předních a zadních sedadel na nové čalounění. Původní černé a poničené čalounění jsem odstranil včetně molitanových pěn. Na samotné kostře jsem vyvařil několik prasklin. Následně jsme celé odpoledne věnoval pískování sedadel. Vše bylo poté stříknuto do epoxidové základovky a vrchního černého akrylátu.
Motor,
V srpnu jsem se konečně dostal i k srdci auta a to motorové jednotce. Jen zmíním že se mi podařilo motor, pokud byl ještě v autě, nastartovat, což ovšem ještě nevypovídalo o stavu v jakém se nachází.
Po důkladném očištění Arvou jsme přistoupili k samotné demontáži
Již samotné sundání ventilových vík a "bahno" od oleje ukazovalo že celková kondice nebude valná.
Sundání hlav šlo poměrně hladce.
Jak se ukázalo motor žádnou opravou neprošel o čem svědčil standardní průměr válců 4 palce. Přesto byly znatelné nákružky a opotřebení třecích ploch.
Motor je o obsahu 302 kubických palců (5l) a není původní. Původní motor byl o objemu 351 . Dle dekódování tzv. casting number pochází z roku 1972 a byl určen pro platformu Ford Fairlane. Rok výroby je důležitý pro správné objednáni náhradních dílu. Mimochodem tento rok došlo k hlavním změnám a to:
- použití nové rozvodové sady s dvoudílným excentrem pohonu palivového čerpadla
- použití ERG ventilu recirkulace spalin v sání z důvodu přísnějších emisních limitu v USA roku 1972
Zanešené kanály chladicího okruhu....

Rozvodový řetěz i ozubená kola byly na odpis. Jen se divím, že ještě nedošlo k přeskočení mezi zuby. Max. povolený průtah je 1/2 palce. Tento měl evidentně více :-)
Vačka vypadal celkem zachovale.

Takto rozebraný blok a hlavy jsem předal odborné firmě na proměření , identifikaci dílů které bude třeba koupit a provedení výbrusu
Ortel byl celkem jednoznačný:
Výbrus válců o 0.03 palce a hlavních ložisek kliky a ojnic o 0.01 palce. Hlavy se na první pohled zdály v pořádku , ale pokusu o pouhé zabroušení ventilů selhal a bylo nutné objednat nové.
Protože jsem plánoval i menší výkonové úpravy i seznam objednaných dílů byl celkem dlouhý.
- Písty, kroužky
- olejové čerpadlo
- všechna těsnění
- nová ložiska kliky a ojnic
- Set rozvodových kol a řetězu
- Ostřejší vačka s hydraulickými zdvihátky
- Nové pružiny
- Nové ventily
a další drobnosti
To samozřejmě nebude vše a dále bude objednáno i výkonové sání, nová vodní pumpa, karburátor , nové výfukové svody atd...
Poslední srpnový víked jsem dokončil drobností jako opravu nosníků předních světlometů.
Oprava spočívla v důkladném opískování a vytmlení vyrezlých a děravých míst



Opískoval jsem další díly, pedály, olejovou vanu.
Opískovaná vana
Pedály v pozinku


Složil jsme pedálovou soustvau, ruční (nebo spíš nožní brzdu) plynový a brzdový pedál.

Zkompletovaná ruční brzda, zinkovana v silnovrstvém chromátu



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama