Červenec 2008

1. září 2008 v 22:21 | Honza |  Červenec 2008
Původní plán na červenec byl začít konečně s vyvařováním karoserie. Z důvodu problémů s transportem dílů z USA se to však muselo odložit až na podzimní období. Začal jsem se tedy zabývat s opravou a renovaci jednotlivých zařízení.
Nechal jsem galvanizovat spojovací materiál, šrouby matice, a různé další drobností, panty kapoty apod. Vše jsem předem opískoval ruční pískovačkou a poté nechal galvanizoval do silnovrstvého stříbrného chromátu.
Na obrázku je možné vidět třídení šroubů a matek
Alternátor
Alternátor byl kompletně rozložen. Hliníková kostra opískována a natřena. Přední ložisko vyměněno za nové. Poškozený lak na statorovém vinutí opraven. Vše zpět složeno a částečně proměřeno.
Alternátor, půvpdní stav...
Po renovaci....
Zadní náprava
Zadní náprava, byla proměřena a vyčištěna. Povrch byl již otryskán a žárově zinkován. Na ošetření proti další korozi jsem použil polyuretanovou základovou a poté vrchní barvu. Stejný postup byl použit u přední nápravy a kardanové hřídele. Kardanové kříže jsem objednal nové. Vše bylo složeno zpět, nasazeno nové těsnění víka diferenciálu a utaženo dle specifikace momentovým klíčem. Ložiska poloos byla řádně vyčištěna a promazána.

Očištění těsnících ploch

lubrikace..
nové těsnění..

Víko je zpět a dotaženo dle specifikace 50-75 Ft-lbs
Pískování a zase pískování.....
Pískování je ideální způsob jak zbavit díly povrchové i hloubkové koroze až na holý kov. Při renovaci je nepostradatelným pomocníkem. Standartní postup tj. použití drátových či brusných kartáčů je také možný, ale pískování je absolutně nejvhodnější metoda. Je rychlá, dostane rez i z obtížně tvarovaných povrchů. Nevýhodou je nutnost použití tlakového vzduchu a neskutečně špinavá práce. Prach a písek máte opravdu úplně všude.
Kromě menší ruční pískovací pistole, která je vhodná na opravdu malé díly jsem pořídil i větší zařízení, které již umožňuje rychle pískovat i velké plochy. S nadsázkou se dá říct že jím prošel téměř každý kovový díl na autě.
Níže je několik fotek otryskaných předmětů.

brzdový válec, plynový pedál, kryty tlumičů

držáky motoru, silentblok převodovky, brzdový pedál, přední blinkr,...
Brzdový systém
Hlavní brzdový válec jsme rozebral . Tělo opískoval a ostatní vyčistil.
Podtlakový posilovač jsem rozebral na obě dvě polokoule a opět otryskal a vyčistil všechna těsnění.
Brzdové vedení používá trubky o průměru 4,75mm tedy standartní průměr dostupný i u nás. Fitinky a převlečené matky mají různé průměry závitu. Na většině spojů je použit rozměr 3/8" , u rozdělovače hydraulické kapaliny a brzdovém válci je rozměr větší asi 10,5mm a 12,4 (1/2")

rozebraný hlavní brzdový válec

otryskaný podltakový posilovač, nechtěl povolit....

... konečně povolil a obě polokoule odskočily...

Palubka
Na konec měsíce jsme si nechali opravdovou lahůdku a to palubku a přístroje.
Odstranil jsem všechny kabelové svazky. A poté i veškerou další drobnosti, ovládání klimatizace, kapličku s rychloměrem otáčkoměrem. Vyjmul spínače světel stěračů. a vzduchová potrubí do výduchů klimatizace.
Vrchní kryt palubky jsem opískoval a nalakoval.
Na veškeré větší díly používám epoxidovou základovou barvu EPOLEX a poté akrylový lak, někde s případným zatmelení a zabroušením viditelných dílů. Na malé díly na které se nevyplatí špinit pistoli stříkám běžnými akrylovými barvami ve spreji.

Palubka po odstranění kabeláže, puvodní pozinkvání už neexistuje a je zrezlé

Přístroje.. čísleníky jsou mírně orezlé ale téměř to není vidět, buď nechám vyrobit kopie jako pruhledné eikety nebo to nechám tak jak je...

Otryskaný kryt palubky , v epoxidové základovce

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zrovna jsem hledal alternátory. Dobré obrázky tu máte. Jinak doporučuji pro ná Zrovna jsem hledal alternátory. Dobré obrázky tu máte. Jinak doporučuji pro ná | Web | 31. srpna 2013 v 14:51 | Reagovat

Zrovna jsem hledal alternátory. Dobré obrázky tu máte. Jinak doporučuji pro náhradní díly web pietro-eshop.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama