Leden 2009

Prosinec 2008

16. ledna 2009 v 22:01 | Honza |  Prosinec 2008
Konečně mám trochu času a uvádím postup renovace v prosinci 2008.


V předvánočním týdnu přišly dvě velké dodávky dílů z USA, na které jsem netrpělivě čekal.

V první byly díly k opravě motoru objednané ze Summit racing - 3 obrovské krabice....


obrovské krabice - ani se mi skoro nevešli do auta :-)
nedočakvě rozbaluji, copak je uvnitř ?

Uvnitř se skrývala spousta věcí jako například sání Edelbrock Performer, karburátor Holley 600 cfm s automatickým sytičem, vahadla Com Cams Magnum , benzínová pumpa, Vdní pumpa. Dlouhé výkonové svody , svíčky, zapalovací kabely, rozdělovač a spousta dalších drobností nutných k sestavení motoru.
Jen ochutnávka - karburátor Holley 600 cfm
Hliníkové sání Edlebrock Performer


Výkonové svody Headers s 3" zakončením




Dále mi konečně dorazila sada karosářských dílů objednaných z Mustang unlimited.
Plný vlek dílů na opravu karoserie

Obsah:
Podlahy, dno kufru, zadní čelo, zadní podběhy, zadní blatníky, nová přední kapota s nasávacími otvory RAM air, zadní nárazník, nový plech pod baterii v motorovém prostoru, sada tlumičů KEYB-GAS
spousta železa ....
kapota - kolik to má na délku? Snad 2 metry :)




Těsně před vánocemi mi zavolali z firmy RADEX , že je výbrus blok motoru i hlavy hotové.


Vše pořádně upevnit....

O vánoční dovolené jsem blok motoru připravil na lakování. Očistil drátěným kartáčem, pro jistotu znovu vyčistil všechny vodní a olejové kanály. Vše co nebude lakováno zamaskoval proti vniknutí barvy a olakoval modrým odstínem dvousložkové tepelně odolné barvy (do 600 stupňů). Po zaschnutí jsem vybroušené komory válců i dosedací plochy hlav a bloku důkladně zakonzervoval pomocí silikonového oleje, tak aby nekorodoval, až do doby než bude provedeno finální sestavení motoru. Složení jsem posunul asi na únor. Zatím sonduju zda v ČR existuje firma , která by provedla vyvážení klikové hřídele motoru V8. Zatím bohužel bezúspěšně. Důvodem je specifický postup vyvažování při které se kompenzuje hmotnosti rotujícich součástí protilehlýh pístů motoru do V. A do toho se u nás nikdo nechce pustit. Bohužel všichni jsou zařízení na evropské "inlajn" čtyřválce a americká V8 jim nic neříká :-(

blok po očitění, ložiska pro vačku jsou již osazeny
kliková hřídel po výbrusu 0.01"


Nové písty s ojnicemi s již nasazenými kroužky a pouzdry vpořadí jak příjdou do bloku
Závěrečné dočištění bloku acetonem a následně čističem na brzdy
Zamaskování těsnících ploch - piplačka asi na 3 hodiny a je připraveno na barvu Ford Blue


Barva na motor- odstín sice není původní Ford modrá z roku 72, ale 2 deci dvousložkové barvy do 600 C ( za 600,- Kč) musí vypadat...
Namíchání tužidla a rozředění, ca celý blok stačí asi 3dcl barvy ve dvou vrstvách
Blok po nástřiku dvou vrstev
... a hlavy do stejné barvy


Tak to je zatím vše....

Příští měsíc začnu konečně s přípravou a vyvařováním karoserie. Po delší době tedy konečně něco zajímavého, takže sledujte další pokračování.